Atenție, români: toți cei care au cont bancar trebuie să afle. Se întâmplă chiar de acum
Până de curând, interacțiunea cu băncile nu putea fi făcută decât față în față, după ore de stat la rând la ghișeu și multe drumuri făcute. Cum în această perioadă mai toate activitățile față în față s-au mutat în online, multe bănci au preluat și ele tendința generală și au schimbat abordarea.
Deși tehnologia există de ani buni: apeluri video pentru a confirma identitatea clientului, poze și upload pentru buletin și semnătură electronică, abia în ultimii ani, și mai intens în ultima perioadă, băncile din România au început să acționeze în acest sens.
Ce bănci oferă și servicii exclusiv online?
În prezent, doar nouă bănci din cele 34 active pe piață oferă posibilitatea deschiderii unui cont 100% online, inclusiv pentru cei care nu le sunt deja clienți, potrivit economica.net.
De la începutul acestui an, trei bănci – ING, CEC și Banca Transilvania – au lansat posibilitatea deschiderii online a conturilor.
CEC a anunțat deschiderea online a conturilor în martie, iar BT în aprilie. CEC oferă prin fluxul online un pachet care include un cont curent, un card de debit și acces la Mobile Banking, cu comision zero dacă ai rulaj de minim 700 de lei.
Prima instituție care a lansat conturile online este Libra Bank, în 2014, care vrea să se poziționeze drept o bancă cu servicii preponderent online.
A urmat BCR, care la început, solicita prezentarea într-o unitate pentru ridicarea cardului, fluxul devenind 100% online în 2018, odată cu lansarea George.
Deschiderea online a conturilor presupune completarea unui formular online, cu datele de identificare, încărcarea unei poze a cărții de identitate, trimiterea unei poze selfie pentru verificarea identității și, uneori, un apel video cu angajați ai băncii – în același scop.
Pentru finalizarea procesului, banca va genera un contract care va fi semnat electronic. Când vine vorba de obținerea unui credit online, doar 7 dintre băncile din România oferă astfel de servicii pentru persoane fizice.
Însă, majoritatea oferă această posibilitate doar clienților existenți, prin intermediul serviciilor de Internet sau Mobile Banking.
Pentru analiză au fost luat în calcul băncile: BCR (cont online din 2018, credit online din 2019), CEC Bank (online din 2020), Banca Transilvania (2020), Raiffeisen Bank (credit online din 2019), ING Bank (online din 2020, credit online din 2018), Unicredit Bank (credit online din 2018), Libra Bank (online din 2014, credit online din 2016), Alior Bank (online din 2017), First Bank (servicii și credit online din 2020).